Login
Close
Inloggen

Adviseur informatiebeheer - Regio Utrecht

Meer details
Match criteria
Regio
  • Utrecht
Gewenst aantal uren
  • 36 - 40 uur
Functiegroep
  • IT
Dienstverband
  • Freelance
Nieuw

Functie omschrijving

Het domein Bedrijfsvoering (BDV) verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten.

Het team Informatisering & Automatisering (I&A) van waaruit jij gaat opereren verzorgt zowel concern breed als organisatie specifiek de informatievoorziening en ICT-dienstverlening. Samen streven we ernaar om de medewerkers van onze organisatie te voorzien van betrouwbare ICT diensten en oplossingen.
We kennen een decentraal beleid, waarbij de domein zelf hun eigen specifieke informatievoorzieningen beheren en door ontwikkelen. I&A verzorgt alleen de generieke informatievoorzieningen en de specifieke informatievoorzieningen van het domein Bedrijfsvoering. Essentiele aspecten hierbij zijn:

  • Business informatiemanagement
  • Procesanalyse en -ontwerp
  • Business – en informatie analyse
  • Architectuur
  • Informatiebeveiliging & privacy
  • Informatiebeheer en archivering
  • Portfolio-, programma en projectmanagement
  • Functioneel- en applicatiebeheer
  • ICT infrastructuur en werkplekbeheer
  • Data- en gegevensmanagement
  • Innovatiemanagement

Context
De informatievoorziening digitaliseert en automatiseert in een hoog tempo. Op het gebied van de informatievoorziening hebben we een stevige ambitie. Deze ambitie is uitgewerkt in de i-concernopgave en de digitale routekaart.

In deze digitaliseringstransitie neemt het informatiebeheer ten behoeve van interne en externe dienstverlening een prominente plaats in. De te gebruiken informatie bestaat niet enkel meer uit papieren documenten maar uit een veelheid aan digitale verschijningsvormen: van digitale documenten tot databases, geografische kaarten, audio- en videobestanden tot twitter feeds, WhatsApp- of Sms-berichten en sensordata. Te gebruiken via allerlei apparaten: van desktops en laptops, tot tablets, smartphones en allerlei andere geheugendragers.

Voor onze organisatie is het een uitdaging de digitale informatie die nodig is op een goede manier vast te leggen, te beheren, te archiveren en te ontsluiten, onder andere in ‘dossiers’, voor zowel interne als externe (keten) partners.

Wat ga je doen?
Als adviseur informatiebeheer werk je nauw samen met een veelheid aan vakdisciplines zoals de concern - en (senior) adviseurs I&A, de enterprise-, de applicatie en de IT-architect, adviseurs Informatiebeveiliging, business informatiemanagers en DIV- en GIS-specialisten. Naast adviserende taken behoren ook uitvoerende werkzaamheden tot jouw takenpakket.

Je bent concern breed actief en je richt je op de volgende werkzaamheden:

  • Voorlichten en adviseren van het management en de organisatie over impact en mogelijkheden van een gedegen informatiebeheer
  • Mede ontwikkelen van beleid en kaders op het gebied van informatiebeheer
  • Deelnemen aan project- en opgaveteams voor ondersteuning op het gebied van informatiebeheer en de communicatie daarover
  • Bijdrages leveren aan plannen en werkzaamheden, zoals informatiebeheerplannen en het kwaliteitshandboek

Functie eisen

  • Je bent beschikbaar voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week.
  • Een afgeronde MBO+ of HBO opleiding.
  • Minimaal 3 jaar relevante ervaring als Adviseur informatiebeheer of vergelijkbare functie(s)/rol bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 6 jaar.
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met methoden en technieken op het gebied van informatiebeheer en informatiemanagement.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je weet digitalisering en informatiebeheer naar voren te brengen en wel zodanig dat dit wordt geaccepteerd.
  • Je bent bekend met de wet- en regelgeving en het IT-landschap inzake digitale dossiervorming en -archivering bij overheden.
  • Kennis in het functioneren van het openbaar bestuur en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits en onderliggende informatievoorziening.

Je bent:

  • Een verbinder met een proactieve en open instelling.
  • Een teamspeler.
  • Enthousiast.
  • Neemt initatief.
  • Je bent adviesvaardig en analytisch.
  • Je hebt zelfstartend vermogen en je beschikt over veerkracht.

Duur

Start 19-7-2021 t/m 18-7-2022 voor 36 uur per week. Met een optie op verlenging.

Ref.nr. 1028

Locatie

Regio Utrecht

Publicatiedatum

08.06.2021

Contactpersoon

Medewerkers
Resourcedesk
078-7620762
Job Search Agent
Maak een Job Search Agent en ontvang nieuwe vacatures per e-mail.
Copyright © 2021 Sempre Solucions   |  Privacy statement   |  Sitemap
Sempre Solucions gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.